28/03/2015

Arpilleres a Bizkaia

visitaguiada4

Les arpilleristes de Sant Roc han viatjat a Biscaia per acompanyar l’exposició de les arpilleres indignades. El Museu La Encartada de Balmaseda les ha convidat a la inauguració de l’exposició i també a dinamitzar tallers amb grups de gent interessada en descobrir la força comunicativa de les arpilleres.

Fem una petita crònica del que han estat tres dies intensos viscuts al País Basc.

Us fem una petita crònica del que han estat aquests tres dies intensos viscuts al Pais Basc.

Inauguració

Dimecres 25  i dijous 26 de març: Muntatge de les exposicions d’arpilleres.

Dijous, 26 de mars: Inauguració de l’exposició COSIENDO PAZ: Conflicto, Arpilleras, Memoria de la col·lecció CONFLICTOS TEXTILES i de l’exposició Arpilleres indignades de les arpilleristes de Sant Roc en el Museu La Encartada de Balmaseda (Bizkaia).

La primera conté obres que denuncien la violació dels drets humans a Xile i també en d’altres llocs del món: Irlanda del Nord, Afganistan, Zimbabwe … Compta amb dos arpilleres sobre la Guerra civil espanyola fetes pel grup de arpilleristes de Sant Roc. La segona mostra la indignació de les dones de Sant Roc davant temes tan punyents com els desnonaments o les retallades en la sanitat.

A la inauguració hi van participar Miren Josune Ariztondo (Diputada Foral de Cultura), Begoña d’Ibarra (directora del Museu La Encartada), Iratxe Momoitio (directora del Museu de la Pau de Gernika), Roberta Bacic (investigadora en drets humans) i Pilar López ( coordinadora de la Fundació Ateneu Sant Roc).

L’acte es va completar amb una visita guiada a les dues exposicions.

Visita guiada

Divendres, 27 de març: vàrem realitzar dos tallers informatius sobre el món de les arpilleres: visió d’un documental, visita guiada per les exposicions i elaboració d’un personatge que s’exposarà juntament amb les arpilleres de conflicte. El primer taller va ser dirigit al personal del museu per formar-lo en l’elaboració d’arpilleres a fi que puguin explicar les exposicions i dinamitzar els tallers. En el segon taller hi van participar dones del poble de Balmaseda relacionades amb el Museu i amb Associacions de la ciutat.

Dissabte, 28 de març: Un nou taller amb una presentació sobre el procés arpillerista del grup de l’Ateneu. Visita guiada a càrrec de Roberta Bacic, Manoli García i Antonia Amador. Les participants del taller han estat dones dels pobles de la zona vinculades a moviments socioculturals.

Una vegada més, les arpilleres ambaixadores ens donen l’oportunitat de passar les fronteres del barri de Sant Roc i compartir experiències. Esperem que aquest  treball trobi un lloc a Balmaseda i aviat puguem veure una exposició amb arpilleres basques.

Agraïm la fantàstica acollida de la gent de Balmaseda i els espais compartits que ens han permès de gaudir d’aquests dies.

28 de març de 2015

Més notícies: