Quan els gols no sempre fan guanyar

Torneig de mitjan de lliga de futbol “Fair play” a Badalona sud i Sant Adrià de Besòs

Aquest dimarts, 26 de març de 2019, a l’IES Eugeni d’Ors de Badalona, ha tingut lloc el Torneig “exprés” de meitat de temporada, de Futbol “Fair play” organitzat per entitats de Badalona sud i Sant Adrià de Besòs. Es tracta d’un torneig per eliminatòries, en què els equips es formen just abans de començar el campionat. Els participants de les diferents entitats es barregen i passen de ser contrincants a companys d’equip.
L’any 2014 algunes entitats de Badalona Sud i Sant Adrià de Besòs detecten poca interrelació entre joves amb dificultats per a participar en activitats extraescolars, així com la necessitat de fomentar la interculturalitat als barris. Davant aquesta realitat, entitats com Aldees Infantils, Casal dels Infants, Fundació Ateneu Sant Roc i Serveis Socials de La Salut promouen una iniciativa socioesportiva basada en el futbol de carrer.

Aquest projecte esdevé una eina educativa per treballar l’autogestió i la implicació així com les normes bàsiques d’educació i companyonia. Nois i noies participen en la creació i organització de la lliga anual, de les diferents jornades compartides i del bon funcionament de cada partit. Per tal de portar a terme adequadament l’activitat el joc es basa en el respecte cap a companys, companyes i contrincants, amb actituds positives com saludar abans i després de cada partit, senyalar les faltes pròpies, aturar el joc quan algú es fa mal, no protestar o la participació de tots els membres de l’equip.

La lliga de futbol “Fair play” és una activitat de competició on l’arbitratge depèn dels participants i on el joc net juga un paper tan important, que al final de cada partit es fa una valoració per premiar el bon comportament, amb punts addicionals. Els dos equips, jugadors i educadors, fan la valoració d’assoliment del punt addicional de “joc net”, i també, s’encarreguen de puntuar els premis individuals als jugadors/es “Fair play” i més tècnic.

Al llarg del curs, se celebren 3 torneigs exprés, a l’inici, a mitjan lliga, i a la cloenda, amb l’objectiu de generar interacció real, amb caire lúdic i festiu, entre participants de les diverses entitats.

Felicitats nois i noies!

>>Veure notícia de TV de Badalona