Premi Memorial Àlex Seglers

Sabadell, 26/09/2019

El Memorial Àlex Seglers és un reconeixement a la trajectòria de persones o organitzacions compromeses amb la defensa de la diversitat i el foment de la convivència. Està organitzat per l’Ajuntament de Sabadell, la UAB, la Generalitat, la Diputació de Barcelona, l’Obra Social “la Caixa”, la Federació Catalana de Municipis i l’Associació Catalana de Municipis.

Enguany han premiat la Maria Teresa Relat Tarrats que durant més de 35 anys s’ha dedicat a la docència intentant inculcar els valors fonamentals en els seus alumnes. La Maria Teresa també ha estat presidenta durant molts anys del Moviment Ecumènic de Sabadell entre altres entitats. L’altre guardó ha estat per la Fundació Ateneu Sant Roc per fomentar una millor convivència al barri de Sant Roc (Badalona).

Estem molt agraïts per aquest reconeixement i us deixem unes paraules de Juan Jesús, president de l’Ateneu:

Gràcies, moltes gràcies per aquest reconeixement al treball de la Fundació Ateneu Sant Roc de Badalona.
Ens fa sentir molt orgullosos, més tenint en compte les persones i entitats que ho han merescut abans, moltes, amigues i properes a la nostra entitat o als nostres principis.

Sant Roc és un barri que ja va néixer divers i que ha anat augmentant la seva diversitat al llarg dels anys.
Dins d’aquest barri coexisteixin molts grups diversos i els colors es multipliquen pels seus carrers i places.

Barri, que com molts d’altres de Catalunya s’ha fet, s’ha fet per les lluites i la constància de les persones que hi viuen i han viscut, i de les que hi treballen i han treballat.

L’Ateneu, la nostra entitat, és una mostra, que com un mirall reflecteix la realitat rica i variada del seu entorn.
Al llarg del dia varia en edats, procedències, activitats… és un bullir constant de vitalitat i energia.

La tasca de transformació social, que ens proposem, no és fàcil, ja ho saberu, entrebancs i esforços diaris ens ho mostren i a més, hem de sumar el no sentir-nos, sovint, acompanyats per les administracions i per les incerteses que provoca la sostenibilitat de l’entitat.

Així i tot, tenim un bé molt preuat, és la força i la constància de la gent, de la nostra, vosaltres: treballadors, voluntaris i col·laboradors, i com no, la d’altres associacions que com nosaltres creuen que és possible viure de forma diferent a Sant Roc i a altres pobles i barris.

Més informació a:

>>Ràdio Sabadell

“L’encarregat de recollir el guardó ha estat Juanje Guerrero, membre del patronat i educador social del barri. “Hem treballat sempre per transmetre els valors i la convivència entre les persones”, ha assegurat Guerrero. L’educador social ha recordat la dificultat de treballar en un barri amb tantes dificultats com és Sant Roc, amb unes xifres d’atur elevades i amb una diversitat important. En aquest sentit, Guerrero ha destacat que la Fundació Ateneu Sant Roc treballa amb les persones, indiferentment de l’origen.”

>>Diari de Sabadell

Maria Teresa Relat i la Fundació Ateneu Sant Roc, guardonats als premis Memorial Àlex Seglers
“…Enguany els dos guardonats han sigut la sabadellenca Maria Teresa Relat i la Fundació Ateneu Sant Roc. Relat ha rebut aquest premi com a reconeixement per la seva trajectòria professional i personal. Durant més de 35 anys s’ha dedicat a la docència sempre intentant inculcar els valors fonamentals en els seus alumnes. Relat també ha estat presidenta durant molts anys del Moviment Ecumènic de Sabadell entre altres entitats. Per la seva banda, la Fundació Ateneu Sant Roc de Badalona, és una entitat dedicada als infants, joves i adults on s’hi realitzen projectes educatius, culturals i socials. L’entitat té una relació directa amb Sabadell, ja que des de fa 10 anys s’hi desenvolupa el projecte Arpilleres. Un espai on dones de la ciutat i de diferents cultures s’han trobat per compartir i expressar reflexions i records.”
“…Per la seva banda, Juan Jesús Guerrero, representant de la Fundació Ateneu Sant Roc, ha volgut fer un clam a la diversitat assegurant que “estem orgullosos de pertànyer a Sant Roc, perquè cultures diferents enriqueixen i això ens ha obert moltes portes i molts camins.

>>Ajuntament de Sabadell · Drets civils i gènere

Maria Teresa Relat Tarrats i la Fundació Ateneu Sant Roc de Badalona reben els premis Memorial Àlex Seglers 2019
“…En el cas de la Fundació Ateneu Sant Roc de Badalona, rep el premi per la seva tasca en projectes educatius, culturals, socials i de lleure adreçats als infants, joves i adults del territori, tot incidint de manera especial en els col·lectius en risc social. L’any 2018, a més, més de 19.000 persones van participar en 18 projectes de diferent temàtica. La Fundació ha comptat amb més de 400 voluntaris, 310 socis i 23 treballadors. Hi destaca el projecte arpilleres, que s’ha desenvolupat també a Sabadell, els darrers anys. Un espai on dones ciutadanes de Sabadell i de diferents cultures, mitjançant una tècnica tèxtil s’han trobat, han pogut compartir i expressar les seves reflexions i els seus records.”

>>UAB Universitat Autònoma de Barcelona

“L’activista Maria Teresa Relat i la Fundació Ateneu Sant Roc de Badalona han estat guardonats enguany a la vuitena edició del premi Memorial Àlex Seglers, que atorga l’Ajuntament de Sabadell i que ret homenatge a la figura de Seglers (1970-2010), professor de la UAB i expert en dret eclesiàstic reconegut internacionalment. L’acte de lliurament va tenir lloc el 26 de setembre, a la Casa Duran de Sabadell.”

>>iSabadell

“…El barri de Sant Roc és conegut per la seva diversitat cultural i els conflictes que això a vegades comporta. Juanje Guerrero ha confirmat els problemes econòmics i de risc d’exclusió social que pateix aquesta zona de Badalona. No obstant això, també ha exposat els resultats que l’Ateneu ha aconseguit gràcies als més de 400 voluntaris amb qui treballen actualment i a les 19 mil persones que han aportat el seu gra d’arena des de la seva fundació, ara fa 50 anys.
Guerrero ha exposat en nom de la fundació que ‘volen potenciar els valors comuns de tota la ciutadania. Com? Doncs no serà treballant per ningú, sinó treballant amb tothom’. ‘Les diferències culturals enriqueixen a la societat’ ha conclòs.”

>>VULL SER SOCI / SÒCIA DE LA FUNDACIÓ ATENEU SANT ROC