Minyons Escoltes i guíes de Catalunya visiten l’Ateneu

Primer dia de formació del curs de Monitors i monitores d’activitats de lleure infantils i juvenils.

Ens convoquen a una parada de metro (desconeguda per tots nosaltres) anomenada: Sant Roc.

Un cop arribem ens trobem 7 personetes procedents de diversos Agrupaments escoltes (Caus) de la Demarcació Vallès/ Maresme.

Allà ens rep un formadora del curs i ens acompanya, tot contemplat i endinsant-nos en primera persona al, fins ara desconegut, barri de Sant Roc (Badalona); fins a la Fundació Ateneu Sant Roc. Només entrar ens esperen un munt d’estímuls visual que ens proposen mil i una activitats i propostes per dur a terme amb l’Ateneu. A continuació el Salva ens acompanya a una visita guiada per l’immens Ateneu!

Waaaw; quin munt d’organització, col·laboració, treball en xarxa, canvi i transformació que s’hi cou allà dins. Ens quedem embadalits (no només amb la preciosa i impressionant Ludoteca) sinó també amb el munt de projectes que s’hi duen a terme, les persones que els lideren i l’impacte que l’Ateneu pot arribar a tenir amb l’entorn.

El que havia de ser doncs, una raid de descoberta d’una altra entitat que, com nosaltres, treballi per la transformació social; es converteix en tot un munt d’aprenentatges i idees que, ben segur, podrem aplicar al dia a dia dels nostres agrupaments i a la nostra formació com a futurs monitors i monitores!

Gràcies Fundació Ateneu Sant Roc per (com diem els escoltes); estar SEMPRE A PUNT!

Grup de Raid de FO.CA (Formació de Caps) de la Demarcació Vallès/Maresme de Minyons Escoltes i guies de Catalunya.