L’objecció fiscal permet destinar més de 38.000 euros a entitats socials

Aquest any 2013, el Servei d’Informació de l’Objecció Fiscal (SIOF) a la despesa militar ha donat suport a tots els objectors i objectores en l’exercici de desobediència fiscal a la militarització i l’armamentisme en el moment de fer la declaració de la renda i ha permès desviar una part dels seus impostos a entitats que treballen per la construcció d’una cultura de pau.

El SIOF ha comptabilitzat enguany 337 objectors i objectores fiscals a la despesa militar a Catalunya, desviant en conjunt 38.395 euros a més de 60 organitzacions i col·lectius socials. Aquest any 2013 les entitats proposades com a projecte propi del SIOF van ser tres: la Plataforma d’Afectats per l’Hipoteca (PAH), Rereguarda i la Fundació Ateneu Sant Roc. Cadascuna d’aquestes entitats ha rebut 4.190 € de l’objecció fiscal a la despesa militar.

L’acte d’entrega de la donació per part del SIOF a les entitats receptores dels diners es realitzà el 20 de novembre a les 19 hores, a la seu de Justícia i Pau.

L’objecció de consciència a les despeses militars o Objecció Fiscal és un acte de desobediència civil, és la negació a col·laborar amb l’Estat en la preparació de les guerres i en el manteniment de l’estructura militar. Es tradueix en desobediència activa en el moment de realitzar la declaració de la renda a través del desviament a entitats socials de la part de l’IRPF que es correspon a la despesa militar.

>>Veure a Justícia i Pau: http://justiciaipau.org/index.php/component/content/article/51-portada/758-lobjeccio-fiscal-permet-destinar-mes-de-38000-euros-a-entitats-socials