La plaça Roja, una reivindicació veïnal

Fa ben poc de la inauguració de la plaça Roja de Sant Roc! Evocar la plaça Roja és recordar el seu color i el seu origen, lluita i reivindicació per un barri millor.

Després del procés participatiu PARTICIPA I DECIDIM BADALONA proposat pel govern de coalició encapçalat per Dolors Sabater, els veïns i veïnes van decidir que arreglar la plaça Roja era prioritari per Sant Roc, les arrels dels arbres havien aixecat el paviment, l’aspecte global força deteriorat, difícil de transitar i un conjunt artístic força malmès.

Al llarg de l’any 2017 es van convocar diverses trobades per debatre entre veïns i entitats del barri com es volia i quins espais havia de tenir. Hem d’agrair la posició de l’Ajuntament i dels tècnics d’aquest i de l’Àrea Metropolitana per arribar a acords i recollir diferents posicionaments i sensibilitats.

Aquest nou disseny també suposava pèrdues d’arbres grans que omplien els espais, de racons ben conservats i d’altres molt deteriorats.

Ara podem gaudir d’una plaça més alegre, més viva, amb dues obres d’art increïblement desconegudes per la majoria de gent: el mosaic del centre de la plaça de Josep Tharrats i el mòbil de colors de Fornells-Pla. Aquests dos elements fan singular aquesta plaça, li donen un caliu i una categoria que la fan única.

Caldrà estar amatents perquè aquesta plaça sigui un espai referent de la ciutat, com espai d’oci i esbarjo i a la vegada com espai cultural. Esperem que esdevingui un dels indrets més entranyables de la nostra estimada Badalona.

9 de novembre de 2018