La Fundació Ateneu Sant Roc visita la Maternitat d’Elna

El dissabte 5 d’octubre, un grup de col·laboradors, educadors i monitors de la Fundació Ateneu Sant Roc van realitzar un petit viatge al nostre passat més recent visitant els indrets més importants relacionats amb l’exili català al 1939. En primer lloc van fer una reflexió sobre l’exili republicà i els camps de refugiats d’Argelers: descobrir la duresa de deixar-ho tot, del camí fins arribar a França i la cruda realitat dels camps a les platges, sense aixoplug ni condicions mínimes per viure. Després, van fer un petit homenatge en Cotlliure a Antonio Machado i la visita a la Maternitat d’Elna, un oasi de vida per a les dones que malvivien als camps de refugiats. Va ser molt impactant per tothom passejar per les sales on van néixer i viure gairebé 600 nadons i descobrir l’esperit d’Elisabeth Eidenbenz en cada racó de la casa.

Aquesta visita suposa per l’Ateneu una nova empenta per continuar en el nostre treball al barri de Sant Roc.

Llegir a RODAMONS · Fundació La Roda: http://fundaciolaroda.blogspot.com.es/2013/10/la-fundacio-ateneu-sant-roc-la.html#more  /  BADANOTIS: http://www.badanotis.com/noticia.php?n=7233  /  ÀREA BADALONA: http://www.areabadalona.com/noticia/4052_la_fundacio_ateneu_sant_roc_visita_la_maternitat_delna