Deducció per donatius d’empreses i persones físiques a entitats no lucratives que han optat perl Règim fiscal del mecenatge
(Règim fiscal del  mecenatge – Llei 49/2002)

Deduccions per donacions de persones físiques

ACTUALMENT
  • Deducció en el IRPF del 25% de la donació
    amb el límit del 10% de la base liquidable de l’IRPF i sense possibilitat de que si es sobrepassa aquest límit, la deducció pugui ser aplicada en els anys següents.
A PARTIR DE l’ 1 DE GENER DE 2015*
  • Pels primers 150 € de donació, un 50%
  • Per l’import que superi aquests primers 150 €, un 27,5%

En cas que la persona hagués fet en els dos anys immediatament anteriors una donació amb dret de deducció a la mateixa entitat per un import igual o superior en cadascun d’ells al de la donació de 2015, el percentatge de deducció de l’import que superi els primers 150 € serà del 32,50%, en lloc del 27,5% general (es premia la fidelitat a la mateixa entitat)

A PARTIR DE l’ 1 DE GENER DE 2016*
  • Pels primers 150 € de donació, un 75%
  • Per l’import que superi aquests primers 150 €, un 30%

En cas que la persona hagués fet en els dos anys immediatament anteriors una donació amb dret de deducció a la mateixa entitat per un import igual o superior en cadascun d’ells al de la donació de 2016 i posteriors, el percentatge de deducció de l’import que superi els primers 150 € serà del 35%, en lloc del 30% general.

Deduccions per donacions de persones jurídiques

ACTUALMENT
  • Deducció en el I.Societats del 35% de la donació
A PARTIR DE l’ 1 DE GENER DE 2015*
  • Deducció en el I.Societats del 35% de la donació

En cas que l’empresa hagi fet donacions a la mateixa entitat per import igual o superior durant els dos anys anteriors:

• 2015: Deducció en el I.Societats del 37,50% de la donació
  • A partir de 2016: Deducció en el I.Societats del 40,00% de la donació
    Sempre limitats pel 10% de la base imposable de l’Impost de Societats. Les quantitats que excedeixin es poden deduir durant els propers 10 períodes impositius.

*Un cop aprovada la nova Llei de societats.