I Congrés Internacional per a l’Erradicació de les Violències Masclistes

El I Congrés Internacional per a l’Erradicació de les Violències Masclistes té l’objectiu de reunir en un mateix espai les persones professionals dels circuits de violència masclista, el personal de les administracions públiques encarregades d’intervenir en el disseny i l’execució de polítiques públiques amb perspectiva de gènere, les entitats de dones del territori i el conjunt del teixit associatiu feminista català.

Dins d’aquest espai de trobada, debat i reflexió, el grup d’arpilleres de la Fundació Ateneu Sant Roc ha fet la proposta de Fragilitats?, una exposició que visualitza situacions de vulnerabilitat de dones del barri de Sant Roc de Badalona: viure en precarietat, no haver anat mai a escola, no sortir de casa, sostenir les càrregues familiars de germans, el marit, els fills, els pares, néixer en un entorn rural, o en un país en guerra… a través del llenguatge de les arpilleres.

Totes són situacions de fragilitat però, són realment dones fràgils? Cada història ens mostra com elles són capaces de tirar endavant les seves vides, transformant les fragilitats en força i empenta. Donar oportunitats amb espais de treball i de lleure on, poder aprendre a llegir i escriure de gran, cosir i exposar aquestes fragilitats, poden ser un mitjà per aquesta transformació, trobant protecció davant l’exclusió, davant la violència.

Vam poder compartir una estona amb els participants al Congrés, explicant la nostra feina ala gent interessada. Un goig descobrir com la gent parava, admirava, llegia… cadascuna de les històries que expliquen aquestes arpilleres.

23 d’octubre de 2019