Fundació Banc dels Aliments · L’Obra Social ”la Caixa” i el Banc dels Aliments impulsen la campanya de recollida de llet per a famílies desfavorides

29/05/2018

El sotsdirector general de la Fundació Bancària ”la Caixa”, Marc Simón; el president de la Fundació Banc dels Aliments, Frederic Gómez Pardo, la directora d’Acción Social de CaixaBank, Marta Peris, i el xef català Joan Roca, del restaurant amb tres estrelles Michelin Celler de Can Roca, han presentat a la capital catalana la quarta edició de la gran campanya de recollida de llet «Cap nen sense bigoti», a favor de famílies en risc d’exclusió social. També ha assistit a l’acte Francesc Muñoz, responsable de la Fundació l’Ateneu Sant Roc, una de les entitats socials que, gràcies a la recollida de llet, aconsegueix donar berenar a nens i nenes en risc d’exclusió social.

(…)

Gràcies a la generositat de milers de ciutadans i a la implicació, també, de múltiples personalitats destacades del món de l’esport i la cultura, a l’edició passada es va recollir un total d’1,2 milions de litres de llet només a Catalunya, els quals es van distribuir a través dels bancs d’aliments i amb la col·laboració dels voluntaris de ”la Caixa”.

Sobre la campanya “Cap Nen sense bigoti”

Amb l’ajuda de la il·lustradora Lyona, s’ha donat vida a uns personatges i una història inspirada en la situació real de milers de famílies que han de recórrer cada any a l’ajuda dels Bancs d’Aliments. Així, amb motiu de la campanya “Cap Nen sense bigoti”, ha nascut el primer llibre que s’aconsegueix amb litres de llet, és a dir, gràcies a les donacions altruistes.

Per primera vegada, un conte infantil explica com afecta la manca de llet als nens i nenes i com, amb la solidaritat de tots, podem omplir el buit de les seves vides i fer que desaparegui per sempre. A través del conte “Tots contra el buit”, acompanyem Rita en el seu dia a dia amb Buit, la sensació amb la qual conviu per la falta de llet. Buit no la deixa concentrar-se, li treu energia, etc. però gràcies a la col·laboració de tots, aconsegueix que Buit cada vegada es faci més petit i acabi per desaparèixer.

>>Veure completa a https://www.bancdelsaliments.org/ca/noticies/lobra-social-la-caixa-i-el-banc-dels-aliments-impulsen-la-campanya-de-recollida-de-llet-per-a-families-desfavorides/_noticia:646/