L’art de sobreviure – La gestió de conflictes a través d’imatges tèxtils

Quatre arpilleres catalanes elaborades per arpilleristes de la Fundació Ateneu Sant Roc, estaran exposades a l’Universitat d’Hamburg de l’11 de juliol al 26 d’agost. Aquestes arpilleres, juntament amb altres de Xile i Irlanda, formen part d’un espai on es reflexionarà sobre la reacció de la societat davant la violència política. El taller combina un treball històric, social i científic entorn de la música, la imatge i la literatura, i es compta amb la participació de testimonis que parlaràn de les seves experiències.

L’objectiu de l’Universitat d’Hamburg és conèixer diferents maneres d’entomar la violència política, classificar i entendre els factors que van contribuir significativament a la superació de la violència.

La Manoli García i la Pilar han participat en els seminaris del 27 i 28 d’agost en el quals s’ha reflexionat sobre diferents conflictes. la Guerra civil espanyola ha estat un d’ells, i les dues arpillerites han explicat com treballar la història a través de les arpilleres,donant veu a gent que va viure-la i no va tenir la possibilitat d’explicar-la.

Tots plegats van fer un taller per elaborar un nino i animar els alumnes dels seminaris a descobrir la costura com a eina de recuperació de la memòria.

28 d’agost de 2012