Els joves al Festival Dragon Boat

A tocar del nostre barri Sant Roc, si caminem cap a la platja i ens acostem al port de Badalona, podem trobar una gran quantitat de magatzems de productes xinesos que no passen desapercebuts als nostres ulls, així es percep la presència d’una gran comunitat xinesa. Però què en sabem de la seva cultura i els seus constums?

Amb l’objectiu d’apropar cultures i generar espais de coneixement i integració, el Club Dragon Boat Badalona i l’Ajuntament de Badalona organitzen el Festival Dragon Boat, amb la col·laboració de Generalitat de Catalunya, Consulat General de Xina de Barcelona, Fundació Institut Confucio de Barcelona, Casa Àsia i Marina Badalona, i amb la participación de 40 expositors.

La Festa Duanwu o Festa dels Vaixells del Drac (Dragon Boat) és una festa mil·lenària xinesa que se celebra el día 5 del calendari lunar xinès, una de les més populars de Xina que es caractiritza per la seva vistositat de llums, colors i varietat d’activitats culturals i esportives. Destaca especialment la competició de Dragon Boat, una canoa de colors que representa un drac basat en una antiga tradició xinesa d’origen mitològic. Es tracta d’una modalitat de piragüisme que des del seu origen (Hong Kong 1976), s’ha convertit en la modalitat nàutica amb major creixement en el món. Cada equip està integrat per 1 timoner, de 10 a 20 palistes i 1 timbaler.

Enguany, i per segon any consecutiu, els nostres joves han participat en aquest festival d’una manera ben activa: