El Punt digital: “Entitats i escoles de Sant Roc denuncien el bloqueig de les subvencions municipals”

> Barcelonès Nord. Sant Roc veu perillar serveis pel bloqueig de subvencions municipals

L’Ateneu suspèn uns tallers perquè els diners de la Generalitat estan aturats a l’Ajuntament

SARA MUÑOZ. Badalona
Diferents entitats i centres educatius del districte sisè de Badalona, i especialment del barri de Sant Roc, han denunciat «la lentitud amb què funciona l’administració local a l’hora d’atorgar les subvencions» tot i que, segons els consta, en casos com ara els tallers lingüístics, «tenen els diners de la Generalitat des del gener». Fruit d’aquesta situació, la Fundació Ateneu Popular de Sant Roc ha hagut de suspendre els mòduls assistits que impartia el curs passat a tres instituts de la zona i entitats com ara La Formiga van haver de demanar un crèdit de 12.500 euros per impartir els tallers lingüístics al CEIP Josep Boada.

L’Ateneu, en una activitat al carrer, ha denunciat la mala gestió del consistori. Foto: EL PUNT.

Els promotors dels tallers lingüístics són una de les víctimes d’aquesta situació, segons denuncia el president de la Fundació Ateneu Popular de Sant Roc, Salvador Figuerola. A Badalona els imparteixen diferents entitats de lleure i algunes escoles. Cap col·lectiu ha ingressat la subvenció del darrer taller, tot i que l’Ajuntament ja ha cobrat els diners per part de la subdirecció general de Llengua i Cohesió Social del Departament d’Educació de la Generalitat, tal com admet el regidor d’Educació de l’Ajuntament de Badalona, Àlex Mañas (ICV-EUiA), que confia que la situació quedarà resolta en breu. L’Ateneu està pendent de cobrar 10.000 euros. El casal La Formiga, que va impartir els tallers aquest estiu al CEIP Josep Boada, va invertir 12.500 euros. Va haver de demanar un crèdit, segons explica Albert Pizarro, que ara està pagant amb interessos inclosos. «La meitat dels diners els hauríem d’haver cobrat al juliol i la resta, a final de novembre, però fins ara no hem vist ni un euro», sosté.

Alguns esplais de Badalona han pogut realitzar els tallers amb diners avançats per Esplac, la federació que aglutina les entitats de lleure laiques, però a la ciutat hi ha escoles que ahir van confirmar a aquest diari que es van haver d’abstenir de realitzar aquesta activitat en constatar que la subvenció no els arribaria a temps.

En qualsevol cas, els directors de les escoles públiques de primària de la ciutat s’estimen més valorar aquesta situació a partir de la setmana vinent, quan hagin tingut lloc diferents reunions entre els directors de zona. El director del CEIP Josep Boada, Casto Garcia, ha reconegut, però, «el bloqueig de les subvencions» que estan patint tant les escoles com col·lectius que treballen en l’àmbit social i ha manifestat el «suport més absolut» a l’Ateneu de Sant Roc.

El tap administratiu no només sembla afectar els tallers lingüístics. L’Ateneu de Sant Roc tampoc no ha pogut encetar els mòduls assistits –tallers de reforç– que l’entitat va impartir el darrer curs a tres instituts de la zona: Eugeni d’Ors, Barres i Ones i Mare de Déu de l’Assumpció. «Els diners són a l’Ajuntament de Badalona però una mala gestió ha impedit que en disposem dels mateixos i que estiguem realitzant l’activitat», lamenta el president de la Fundació Ateneu de Sant Roc. El director de l’Eugeni d’Ors, Luis Rodellino, confia que la subvenció arribi a l’Ateneu «tan aviat com sigui possible» ja que recorda la importància que tenen aquestes iniciatives «sobretot en instituts en què tenim una gran quantitat d’alumnes immigrants».

_________________________________________________

> Barcelonès Nord. Arnau Funes: «Si no fan l’activitat no la poden cobrar»

El coordinador d’Educació de l’Ajuntament de Badalona, Arnau Funes, va explicar ahir que l’Ateneu de Sant Roc no pot cobrar una activitat si no la desenvolupa, fent referència als mòduls assistits que impartia als instituts de la zona. En aquest sentit, els demana un vot de confiança i els aconsella que comencin l’activitat ja que «no trigaran a ingressar els diners que els devem del final del darrer curs». Respecte als casals lingüístics, Arnau Funes també apunta que es tracta d’activitats molt recents –la majoria es van desplegar el darrer estiu– i que, en el cas de les administracions, «s’acostumen a cobrar un cop es justifiquen, i ara estem seguint aquest procediment». El coordinador d’Educació està convençut que el problema dels casals lingüístics quedarà resolt en qüestió de pocs dies.

En qualsevol cas, Albert Pizarro, del casal infantil i juvenil La Formiga, subratlla que la seva entitat, de creació recent, encara està esperant cobrar un taller que va organitzar amb motiu del dia de Sant Jordi a l’escola Josep Boada.