Dones i Barri en Xarxa: “Alerta, senyors candidats!…

…Sant Roc també és Badalona”

art_xarxa-300x200

Aquesta va ser una de les frases que els veïns de Sant Roc van repetir més als seus alcaldables a les eleccions municipals del proper 24 de maig. Amb aquesta frase els veïns expressen que se senten a la perfèria, al marge i reclamen dignitat i igualtat en el tracte i en la distribucíó dels recursos.
El col·lectiu de “Dones i Barri en Xarxa”, un grup d’acció social amb llarga trajectòria al barri en la reivindicació de la millora de l’espai pùblic, va aprofitar els actes festius de les Festes de Maig amb la XXXIII Fira d’artesania i Mostra d’Entitats i Serveis que es fa al barri el primer diumenge de maig per recollir la veu dels veïns i plasmar-la en un mur participatiu.

Els veïns s’aturaven a parlar i a enganxar el seu sticker sobre el què més els preocupa. L’espai pùblic, l’educació i l’habitatge, són els tres pilars que més preocupacions veinals van aglutinar. Anem a parlar-ne.

Espai públic
En relació a a l’espai pùblic, es destaca d’una banda, la necessitat de tenir els carrers més arregalts, més papereres, paviments i voreres en condicions. I per l’altra, major civisme de tothom. En concret, es demana comptar amb brigades d’actuació inmediata per frenar la degradació que té lloc en barris on la sensació social de “deixadesa” ràpidament genera més incivisme.

Educació
Pel què fa a l’educació, s’esmenta la sensibilitat d’aquest àmbit en les retallades de recursos socials “los recortes hacen que la educación vaya a peor”. Més compromís de les escoles, pares i administracions per reduir l’absentisme que hi ha al barri. Es necessita treballar d’aprop amb les famílies i crear més sensibilitat social a l’entorn d’aquest tema. Cal recuperar el treball social de carrer amb referents educatius en aquests espais.

Habitatge
En el tema d’habitatge sobresurt com a tema estrella aturar els desnonaments al barri i la queixa reiterada de les dificultats de gestió de les comunitats de veïns, en les els veïns han d’afrontar els rebuts impagats dels que no poden. Es necessita recuperar els projectes de dinamització de les escales de veïns.

Aquesta és la veu dels veïns, que desitgen que sigui recollida pels seus candidats a l’Alcaldia. Estem aquí per parlar-ne.

donesibarrienxarxa@gmail.com