Inauguració de l’exposició Dones disruptives

Novament el grup d’arpilleres de l’Ateneu ens sorprèn amb el treball fet durant l’any 2018. Aquest cop, el tema escollit pel grup va ser LA DONA. Però no parlant només de reivindicacions, de problemes, de desigualtats… la dona com a element de canvi en la societat, de trencament sobtat, de revolució. DONES DISRUPTIVES.

Per centrar el tema de l’exposició, la historiadora Susanna Soler va fer una magnífica introducció mostrant la incorporació de les dones en el món de l’esport. En aquest àmbit, els avenços han anat sempre lligats a dones disruptives que s’han enfrontat a un món d’homes amb valentia i tenacitat. Inclús el fundador dels Jocs Olímpics moderns estava en contra de la participació de les dones en les competicions esportives! Una frase seva que mostra les seves idees: “la dona ha d’estar per mirar, aplaudir i coronar els guanyadors”.

Després d’aquesta mirada esportiva, les arpilleristes de Sant Roc han explicat, en primer lloc la distribució i organització de l’exposició per àmbits i després, breument cada dona ha explicat la seva arpillera i com ha quedat impactada per la vida d’aquestes dones disruptives. Exemples com la Passionària o les dones de les cabanes de la pau en l’ambit de l’Apoderament social; Rosa Parks o les treballadores de Cotton textile factory en lluita pels Drets civils; en l’àmbit de Formació i aprenentatge Francesca Bonnemaison, Madame Curie o les trementinaires; la violència de gènere i l’ablació quan parlem de Cos i dona i Federica Montseny i les sufragistes en el tema d’Igualtat i equilibri.

Us convidem a dedicar una estona a contemplar aquestes obres i descobrir vides de dones increïbles que poden ser un bon exemple per a futures generacions d’homes i dones disruptius a la recerca d’una societat millor.

>>Article Diari de Badalona

>>Catàleg