10/06/2018

Corteràpia

concertmataas

Acabem  el curs i ho fem de la millor manera posible. El dissabte 9 de juny el Cor de l’Ateneu Sant Roc va fer un concert a la residència Matacàs de Sant Adrià de Besòs.

Ha estat un punt i seguit molt especial, que ja es va repetint des de fa uns anys.

Per al Cor, anar a un centre de gent gran a cantar és una activitat que completa la feina que es realitza al llarg del curs, ja que la música pot arribar a ser una teràpia que ajudi a millorar l’estat anímic dels residents. Aquesta eina serveix, segons els esperts, de reforç personal i ens acompanya quan passem moments difícils. La música ens ajuda a gaudir del present i oblida-nos, durant una estona, de tot el que ens preocupa.

Cantar, a més a més, és comunicació. I, per això, escoltar música ajuda a sentir plaer, a calmar el malestar i a establir vincles malgrat hagin disminuits les capacitats per a demostrar-ho.

El concert del dissabte va aportar ritmes molt vius amb un grapat de cançons ètniques, la majoria africanes, que volien mantenir l’atenció dels espectadors. I una segona part amb la finalitat d’estimular la memòria i evocar records pràcticament oblidats. No sabem si ho vam aconseguir però ens vam sentir més a prop de tots ells i ells gràcies a la màgia de la música.

Donem les gràcies a tots els assistents per deixar-nos compartir una estona musical en un ambient relaxat i acollidor. Esperem que hagin  gaudit tant com el Cor ho va fer interpretant-lo.

10 de juny de 2018