Carta de nois i noies del Col·legi Badalonès

Aquesta setmana els alumnes de 6è de primària del Col·legi Badalonès hem visitat la Fundació Ateneu Sant Roc amb la intenció de conèixer una entitat social de la nostra ciutat que treballa per aquelles persones que més ho necessiten. Badalona és una ciutat gran que té molts barris i algun com Sant Roc amb unes mancances socials i econòmiques que els caracteritza. Però hem comprovat com gràcies a entitats com l’Ateneu la gent del barri té opcions per anar millorant la seva situació.

Durant aquest curs tindrem diverses activitats per treballar i desvetllar l’esperit crític davant les desigualtats del món en que vivim, i què millor que començar amb una entitat que tenim ben a prop de casa nostra. Hem comprovat la gran feina que fan dia a dia amb una gran diversitat de gent i activitats (nadons, nens, joves, mares…), una tasca que ens ha deixat ben sorpresos i a l’hora admirats per la seva organització i dedicació.

Ens ha quedat molt clar que la solidaritat no només es pot fer donant diners, roba, menjar… hi ha moltes més opcions. Tots tenim moltes coses per aportar que també poden ajudar. Ens han ensenyat, la importància del voluntariat i la implicació de molta gent per tal de poder arribar ajudar a molts altres i millorar la situació d’aquells que no tenen la sort com nosaltres de tenir totes les necessitats bàsiques cobertes. Amb un simple gest com ajudar a llegir i escriure a mares que han agut de marxar del seu país per aconseguir una vida millor pels seus fills, o preparar el berenar per aquells nens que tenen mancances alimentàries, o jugar una estona amb joves… tot ajuda per aconseguir que aquesta societat en la que vivim pugui estar tothom.

Volem agrair a totes les persones, treballadors i voluntaris que col·laboren de qualsevol manera a la Fundació Ateneu Sant Roc per ensenyar-nos a veure el món amb uns altres ulls. Amb uns ulls on tots som importants i necessaris per aconseguir un futur millor on pensem de manera conjunta i no individual. Amb un ulls oberts per veure la realitat que ens envolta que moltes vegades queda amagada. Amb uns ulls crítics per poder parlar d’aquelles injustícies que tenim al costat i no jutjar sense conèixer.

Moltes gràcies!!

1 Comentari

1. Em sembla una manera molt entenedora de trencar barreres i veure com molta gent, sense fer soroll, fa una tasca integradora i que permet fer realitat amb fets, una millora social. Moltes gràcies per la dedicació de tots els voluntaris!!!!