Cap de setmana musical

Aquest cap de setmana ha estat molt intens musicalment parlant. I que bé que hagi estat entre dues dates tant significatives, d’una banda el dia mundial del Cant Coral (10 de desembre) i de l’altra el Nadal. Tots els cors que hem coincidit el dissabte 16 i el diumenge 17 tenim moltes coses en comú: primer ens uneix l’afició pel cant coral, després creiem que cantar a un cor no consisteiex en cantar a la vegada, sinó en cantar plegats, i ,el més important,  volem agermanar sentiments per transmetre emocions. Tot això ho va resumir molt bé el Roberto Carlos a la seva cançó “Un millón de amigos” quan cantava: “Yo solo quiero cantar mi canto, pero no quiero cantar solito; yo quiero un coro de pajaritos. Quiero llevar este canto amigo a quien lo pudiera necesitar. Quin priviligi poder compartir amb altres cors aquests dos concerts per continuar aprenent i millorant!

Concert a la Vila Olímpica

La tarda del dissabte 16 de desembre el Cor de l’Ateneu va ser convidat per la Coral Icària al seu concert de Nadal. Després d’uns quants intens, per fi vam poder encaixar els calendaris i el desig és va fer realitat. Vam ser rebuts amb molt d’afecte al centre cívic Can Gili Nou, a la Vila Olímpica, i ens vam sentir com a casa. La Coral Icària, sota la direcció d’en Jordi Roma, va oferir un concert brillant i variat amb la participació de tres instrumentistes, un violí i dos clarinets, cumplint així els seus objectius des que van néixer, al 1997, que són: “Conrear la música coral de tots els temps i àmbits geogràfics i  promoure l’associacionisme al barri”. D’altra banda, el Cor de l’Ateneu va interpretar un repertori d’arreu del món i de diferents èpoques, envoltat de l’escalfor del públic i de la seva bona acollida. També va estrenar imatge amb tonalitats de vemells i negres que mostren la seva diversitat. Per acabar, tots dos cors van cantar plegats un cant comú, que en aquesta ocasió va ser Joia en el món (G.F. Haendel).

Trobada de Corals a Sant Roc

El diumenge 17 al matÍ va tenir lloc a la parròquia de Sant Roc  la XV Trobada de Corals, organitzada per la Fundació Ateneu Sant Roc. Aquest any les corals convidades han estat tres.

La primera a intervenir ha estat el Cor Coral·lí, una formació d’uns quinze cantaires, que malgrat la joventut dels seus membres, ja porten més de deu anys de trajectòria musical. Aquesta agrupació té molta experiència en participació a concerts, musicals i gravacions; amb un ampli repertori que toca tot tipus de cançons. I com hem gaudit amb la seva interpretació, que sota la direcció de la Núria Costa, ens ha deixat amb la boca oberta!

A continuació li ha tocat el torn a la Coral del Casal de Gent Gran del Congrés, que ens ha demostrat que cantar no és una qüestió d’edat, sinó d’actitud i energia. Aquesta agrupació neix per a cear un llaç entre els cantaires per fer-ne una unió cultural, solidària i musical i potenciar i propagar el cant coral. Aquest matí han interpretat una habanera i una sardana, típiques del seu repertori, i un recull de Nadales. Es tracta d’una coral molt activa que, conduïts pel seu director, l’Albert Llausí, participen a diferents concerts musicals i solidaris de Badalona i a altres espectacles amb música instrumental o cantates.

En tercer lloc ha cantat la Coral de Sant Adrià, fundada a 1975, el cor més antic dels que han participat i que ens acompanya, en aquestes trobades, des de ja fa uns anys. Es tracta d’una coral amb molta experiència que ha fet actuacions arreu de Catalunya, Espanya i, inclús, a França. Ens han oferit un repertori típic nadalenc sota la direcció d’en Carles Grèbol.

Més tard, el Cor de l’Ateneu, guiat per la Marta Giralt, ha interpretat un repertori plurilingüe per a desitjar un món més solidari i atent a les necessitats dels altres.

El Cor de l’Ateneu va néixer al gener del 2008 amb dotze components que han passat a ser una quarantena en nou anys. Per tant aviat celebrarà el seu desè aniversari; i, malgrat les dificultats de coordinar tantes veus, continua endavant amb la mateixa il·lusió dels seus inicis.

Per tancar el concert, un missatge de pau entre les notes del cant comú, Dona nobis pacem (W. A. Mozart), per a desitjar a tots els assistents un Bon Nadal.