premis3

Missió

La missió de la Fundació Ateneu Sant Roc és afavorir la cohesió social del barri de Sant Roc de Badalona, conjuntament amb els seus veïns i veïnes, a través de la promoció de diversos projectes educatius, socials i culturals adreçats a infants, joves i adults, tot incidint de manera especial en els col·lectius en situació de vulnerabilitat i risc d’exclusió social.

Visió

La Fundació Ateneu Sant Roc vol:

• ser vehicle de transformació social des de l’experiència en la promoció de la cohesió i el treball per la inclusió.
  • ser un referent en els àmbits educatiu i sociocultural en el territori de Badalona Sud amb projecció a nivell de ciutat i nacional des de la implicació i coneixement de l’entorn.

Valors

• Responsabilitat: Com resposta a les necessitats de les persones que viuen al barri. Compromís amb cadascuna de les persones que participen a l’Ateneu, petites i grans, en funció de les seves necessitats, interessos i capacitats.
  • Coherència
  • Acollida: Amb predisposició i actitud  d’escolta, atenent amb tacte, dedicant el temps necessari i tenint cura de l’espai per tal que esdevingui familiar.
  • Justícia i solidaritat: Fomentar la convivència des de la igualtat de drets, respectant la singularitat de totes les persones i crear un clima solidari amb l’entorn immediat capaç de traspassar fronteres.
  • Gratuïtat: És el fonament de la persona en el seu bon fer que es basa en els principis de solidaritat, altruisme i compromís incondicionals.
  • Creativitat: Com a motor per reinventar-nos, cercar solucions i dibuixar dia a dia una realitat millor.