Arpilleres sobre guerra civil viatgen a Irlanda

Arpillera veus i ecos, del 6/10/2016 al 14/11/2016 al Verbal Arts Centre de Derry (Irlanda del Nord)Aquesta exposició, organitzada per l’Ambaixada xilena a Londres i el Verbal Arts Centre de Derry, consta de 21 arpilleres elaborades per comunitats i persones de diferents països: Xile, Irlanda del Nord, Catalunya, Regne Unit i Zimbàbue. Dues arpilleres catalanes en formen part.

La Batalla de l’Ebre de Núria Bonavila del Casal de Barri Congrés-Indians de Barcelona, narra la història de la batalla més llarga lliurada durant la Guerra Civil Espanyola. Les dificultats d’aprovisionament d’aliments, la quantitat de ferits, les dificultats d’arribar les ambulàncies…

Una mirada a mi tierra desde el barco de Paqui Báez de la Fundació Ateneu Sant Roc de Badalona. La Paqui ens explica la seva vivència de joventut, quan va haver de marxar de Tànger i tornar a Espanya. També fa una menció a la solidaritat i la justícia denunciant les morts actuals de tants refugiats ofegats al Mediterrani.

Un llegat de conflictes a puntades, del 7/10/2016 al 26/11/2016 al Roe Valley Arts and Heritage Centre de Limavady (Irlanda del Nord)

El Museu de Causeway coast i l’Ajuntament de Glens organitzen l’exposició Un llegat de conflictes a puntades que consta de 23 tèxtils (majoritàriament Arpilleras) de Xile, Perú, Nigèria, Catalunya, Irlanda del Nord i la República d’Irlanda. Dues arpilleres catalanes en formen part. L’exposició i el corresponent programa d’activitats está disenyat per promoure la reflexió sobre els records de conflictes, inclosa la Primera guerra mundial.La guerra y Las Distintas Formas de padecerla de Luz Ferran del Casal de Barri Congrés-Indians de Barcelona, està situada al març de 1938, dos anys després de la Guerra Civil espanyola, quan les tropes nacionals del General Franco van llençar una ofensiva a l’Aragó.

El recuerdo de esta historiad’Ángela Matamoros Vázquez i Ángela Vázquez González de la Fundació Ateneu Sant Roc de Badalona. Aquesta arpillera reflecteix el que passava durant la Guerra Civil espanyola, com s’emportaven als homes en camions par afusellar-los i com maltractaven les dones. Sobre l’arpillera, les nines d’Elsie Doolan representen a les autores.