Arpilleres a l’abril!

Jornades de pau i convivència a Pamplona

El passat 12 d’abril es va inaugurar a l’auditori Baluarte de Pamplona l’exposició Arpilerak: Memoriaren Haritik Etorkizuna Josten (Arpilleres: Al fil de la memòria, teixint futur). Ha estat el punt de partida de la III edició de les Jornadas de Paz, Convivencia y Derechos Humanos ‘Sembrando convivencia. Una mirada desde el arte’. Consta d’una selecció de 30 arpilleres de conflicte procedents de països com Xile, Argentina, Colòmbia, Perú, Anglaterra, Irlanda del Nord, Alemanya, Catalunya i Euzkadi. Aquestes jornades pretenen captar l’atenció de les noves generacions i animar a construir una societat més ètica i més justa des de la creativitat.

En aquesta exposició es poden veure dues arpilleres de la Guerra civil, de Rosalía i Angelita, que es van elaborar al 2009; l’arpillera de L’exili del grup d’arpilleres de l’Ateneu; i En el lado bueno de la valla de l’Antonia Amador.

La tarda de dijous es va fer una taula rodona amb Roberta Bacic (Conflict Textiles), Iratxe Momotio i Idoia Orbe (Museu de la Pau de Gernika), Roser Corbera (Fundació Ateneu Sant Roc), Esther Vital (Moviment d’Afectats per Represes al Brasil) i Ekaitz Goikeoetxea (IES Askatasuna), que van visibilitzar les diferents experiències entorn de les arpilleres i el tèxtil com a eines de denúncia, cohesió, pau i convivència.

L’exposició es podrà veure fins el 22 d’abril de 2018.

Compartir a l’Espai familiar Llefià

Les noies de l’Espai familiar Elna expliquen les seves arpilleres de l’exposició Finestres al futur, la importància de l’acompanyament i la formació dels nadons des del començament de la vida.

Arpilleres en acció: REFUGIATS al col·legi de la Mare de Déu de l’Assumpció (Congrés-Badalona)

Per l’aula de Competència Espiritual han passat mestres, professors, alumnes i pares. Aquesta mostra ha estat una eina de reflexió sobre els refugiats, donada la interpretació de fets durs, el seu llenguatge fàcilment entenedor i tendre que ha arribat directament, que ha emocionat, deixa despullats de raons, interpel·la i espera resposta.